Samen Spreken
Samen Denken
Samen Werken

home wie wij zijn wat wij doen en voor wie publicaties contact

Learning Conversations

Learning Conversations. The Value of Interactive Learning
Pieter Mostert joined by Meahabo Dinah magano and Gert van der Westhuizen of the University of Johannesburg (2010)

The authors of this book show how learners, through conversations, become active in developing their own understanding and improving their own ideas. This resource book for practicing and prospective teachers:
o explores conversation as a teaching and learning strategy
o presents a wide range of conversation types in a practical way
o shows how conversations can be used in formal as well as informal settings, across different subject areas.
The authors describe a variety of conversation types, drawing on Socrates, Vygotsky and other authors, as well as African oral traditions. They show how in learning conversations participants can explore a wide range of topics by working together towards a shared outcome: learning new ideas and learning about themselves and the world.
This book is published by Heinemann, Cape Town (South Africa) in January 2010.

 
English

Achtergrondliteratuur

Artikelen

Boeken

Interviews

Lezingen

Materiaal

Nieuwsbrief

Podcasts

Presentaties

Recensies

Scripties

Video- en audioclips

Nieuws
02 maart 2020: Socratisch cafe Eindhoven over 'beelden'
 
Frank Garten interviewt Erik Boers
 
24 januari 2020: 10-jarig jubileum Socratisch cafe
 
Kerst- en Nieuwjaarsreces
 
Nieuwsbrief najaar 2019
 
Meer nieuws >>
 
Blogs
Vieren: 10 jaar Socratisch cafe Utrecht | Blogs
 
Leve de crisis! - Hoe een gesprek te managen? | Maarten Rienks
 
Het Dillema dilemma: Ze zeggen dat ik geen meid ben | Erik Boers
 
Het ultieme praktijkboek - een boeksignalement | Erik Boers
 
Ambachtelijk Zin Maken | Erik Boers
 
Meer blogs >>
 
 

Het Nieuwe Trivium BV, filosoferen in organisaties | Postb. 490 5600 AL Eindhoven | 0646118982 | info@hetnieuwetrivium.nl |